Lopen langs dijk en zee...

18 mei 2018 - Bredene, België

Lopend langs de dijk

zicht op de eeuwige zee

dromend en denkend

vrij naar Herman van Rompuy

Lopen, lopen, stap voor stap. Wat is het bijzonder zo onderweg te zijn. Het is net als in het “gewone” leven. Je hebt een plan en heel vaak kun je niet anders dan dit bij te stellen. Met lopen is het niet anders.

Je denkt met de boot van Vlissingen naar Breskens te gaan, maar allebei de veerboten zijn defect, of zoals we naast ons hoorden: “ der Boot ist kaput...”. Dat werd wachten op de bus, die ons via Terneuzen (de tunnel) naar Breskens zou brengen. Nu dus genieten van een kopje koffie. Alle tijd...

Loop je heerlijk op de dijk met uitzicht op de Westerschelde, lig je ineens op de grond. De lus van je veter van de ene schoen was blijven haken aan een haakje van de andere schoen. Zo uit het niets. Verzin je niet.... gelukkig nog helemaal heel en met wat schrammen de tocht weer opgepakt....je zou er toch niet aan moeten denken, de tweede dag al naar huis te moeten....

Je loopt zelf ( samen), maar deze dagen merk je dat er om je heen heel veel mensen zijn, die er voor je zijn en het wat “gemakkelijker” maken.

In Cadzand hadden we een trekkershut en de aardige dame van de receptie upgradede de hut zodat we een beter bed, een tafel en een kachel hadden...ware het niet dat door de kachel de stoppen doorsloegen en het dus koud en donker werd. Er was verder niemand meer aanwezig. Dus....vroeg naar bed. Naar bed met fleecedekentjes die we bij een terras geleend hadden....

En zo gebeurt er iedere dag wat en is er ook weer een oplossing. Je vraagt hulp en de mensen geven dit gewoon. Geweldig....zo slecht is de mensheid nog niet....je krijgt een lift als ze staken bij de tram en je komt overal waar je heen gaat....

We genieten volop van de tocht, na Cadzand langs het Zwin en nu langs de Belgische kust. Het is fris, zo’n 14 graden, maar droog en een zonnetje. Vandaag heerlijk over het strand gelopen. Rust en ruimte.....lucht, zee en strand.  Dit houden we nog wel even vol....

De komende dagen nog stukje Belgische kust richting Frankrijk.

Stap voor stap....liefs van ons.

1. Ineke en Piet,:
    18 mei 2018
    Fijn om weer wat van jullie te horen. Was even lachen je verhaal van je schoenveter wij zien het al voor ons. Zoals je zegt er is iedere dag wat en ook weer een oplossing.
    Ga lekker van de Belgische kust genieten en het mooie weer komt jullie tegemoet.
    Lieve groetjes en geniet iedere dag. Piet en Ineke
  2. Ineke en Charles:
    18 mei 2018
    Wat een ervaring, geen boot, nog langer doen over je looppad.
    Ja, wie verwacht er nu dat je over je eigen veters zal vallen, brrr.
    Gelukkig steeds droog en redelijk weer om te lopen.
    Vergeet morgen niet even naar het Britse nieuws te kijken.
    Veel plezier!!!
  3. Henk en Ria:
    18 mei 2018
    Wat een belevenissen .... om te ‘beleven’ hoe goed de mensheid kan zijn moeten we allemaal af en toe gaan wandelen...

Geniet van dit goede leven!
    Liefs
  4. Hans en Yvonne:
    18 mei 2018
    We hebben wel bewondering voor jullie. Geweldig om dit samen te doen.
    De komende dagen wordt het mooi weer gelukkig. ☀️☀️
    Genieten in la douce France!!
    Liefs van ons
  5. Marja en Wil:
    18 mei 2018
    Wat een belevenissen ... en mooie foto’s van een bekend gebied 😊.
    Enne ... dat met die schoenveters is ons ook niet onbekend 😊.
    We kijken uit naar jullie volgende belevenissen en ervaringen. Goeie reis verder en liefs van ons.
  6. Jasper:
    18 mei 2018
    Je wandelsokken naar beneden over de bovenkant van je schoen met je veters eronder. Doe ik ook altijd :).

Klinkt allemaal fantastisch.

xx
  7. Jan:
    19 mei 2018
    Mooi begin! Leuk om te lezen. Groet
  8. Mirjam:
    Lieve pap en mam,

Jullie verhalen net bijgelezen maar meteen ook een beetje ‘meegemaakt’. Je schrijft zoals je vertelt, je vertelt zoals je meemaakt, heel mooi..

Prachtige foto’s en nu al bijzondere ervaringen al was die van de veter een wat mindere ervaring.

De komende dagen lekker in het zonnetje lopen.. Fijne tochten weer!

Dikke knuffel Mirjam
    En kusje van Louk en de meisjes xxx
  9. Rian:
    19 mei 2018
    Leuk Hanny en Maarten,dat wij jullie via deze blog kunnen volgen .Wij wensen jullue een heel goede reis .