Echt op pad.....

15 mei 2018 - Ritthem, Nederland

De zon schijnt nooit zo mooi als op de dag dat je op weg gaat.

Jean Giono

Vanmorgen om kwart over 9 draaiden we de sleutel naar links.....en de deur zat op slot.....we gingen echt op pad....

Uitgezwaaid door Mirjam (en Louk) liepen we door de stad en ook de stad weer uit...

Over dijkjes met prachtig bloeiende meidoorn en fluitenkruid was het genieten...heerlijke geuren....

Natuurlijk moesten we ook de eerste dijk op klauteren, omdat de weg toch een beetje anders liep....ha ha....zal vast nog wel eens gebeuren....

Ik kon me nog niet voorstellen dat we echt 4 weken gingen lopen. Omdat we nog zo dichtbij huis waren, leek het net of het maar een dagje was....

Nu we in Ritthem zijn, voelt het al anders, vooral omdat we morgen met de boot over het “grote” water (de Westerschelde) varen naar de “overkant”....

De eerste 24 km zitten er op en het is goed aan ons lijf te voelen. Vooral onze schouders moeten nog erg wennen aan de “zware” rugzak. Maar uit ervaring weten we dat het na een paar dagen gewend is.