We gaan weer op pad....

12 mei 2019 - Goes, Nederland

Het is zaterdag 11 mei 2019. Wat is er nu heerlijker dan in het zonnetje langzamerhand het vervolg van onze tocht voor te bereiden.

Woensdag 15 mei is het zo ver. We reizen naar Le Havre om de volgende dag onze loopschoenen aan te doen, de rugzak weer op te doen, de spieren los te maken en te gaan....te gaan waarheen onze route ons deze 4 weken weer heen voert. Wat zouden we allemaal tegenkomen? De plaatsen waar we komen, de mensen die we tegenkomen, de natuur....Bijzonder dat we over de “landingsstranden” gaan lopen. Wat zullen we ervaren van de geschiedenis? Zal vast heel indrukwekkend zijn.

De oplettende “volger” zal zich afvragen, maar jullie waren toch in 2018 tot Dieppe gekomen.

Klopt helemaal.

Maar, in oktober hebben we samen met Henk en Ria, onze vrienden uit Zwolle, nog een stuk gelopen, en wel 116 km. van Dieppe naar Le Havre.

Begonnen op bekend terrein, hebben we een prachtige tocht gemaakt. Over strand, over kliffen, langs vissersplaatsjes en door velden. We hebben flink moeten klimmen en dalen, een verademing als het even vlak was, maar genoten van schitterende gezichten op de kliffen en vanaf de kliffen op de zee. Mooie stukken over “zachte” ondergrond, maar we ontkwamen er niet aan om ook over asfalt te lopen. Ieder loopt dan te lopen met zijn eigen gedachten:     “ ik loop

want ik

loop

stap voor

stap

om

mijn doel

te

bereiken”

En elke dag was er weer dat doel. Een nieuwe plek. Terrasje in de zon en wat smaakte dat biertje dan....We hebben gelachen, samen ervaren, samen “afgezien”, samen genoten. Maar ook stil geworden, bij het zien van alle bunkers op de kliffen. Hoe erg is het geweest, al die soldaten, die over zee naar het vasteland kwamen om te vrede terug te brengen. Ze hadden geen schijn van kans. Ze liepen zo de kogelregen van hun tegenstanders in. Jonge jongens met een ideaal....

Van Dieppe naar Quiberville - St. Valéry-en-Caux - Sassetot-le Mauconduit - Fécamp -Etretat - Le Havre.

En daar gaan we dus weer van start.

We hebben er zin in.....

1. Anja:
    Heel veel wandel plezier. Xxxx
  2. Ben Sorgedrager:
    Dat wordt vast weer ‘n mooi avontuur!
    Jullie komen nu ‘n voor ons bekend terrein...
    Hoop dat het jullie zal bevallen, lege stranden, mooie stadjes en gezellige haventjes.... kortom het Normandische leven!
    Lopen, maar ook genieten van elkaar en de omgeving...
    We denken dat het jullie wel zal bevallen!
    Veel loop’plezier’ en laat de blaren maar thuis!
    Liefs Jeanne en Ben
  3. Rinus en Corry:
    12 mei 2019
    Heel veel plezier en succes. Maar vooral geniet van al die "mooie" dingen die jullie onderweg ervaren!
  4. Maria Beernink:
    Geweldig dat jullie weer de reis langs de
    Normandische kust gaan vervolgen!
    Verheug mij op Hannie Kroeger's reisblog!
    Veel plezier weer op deze route.
  5. Piet & Ine:
    12 mei 2019
    Hoi, wat leuk dat jullie weer op pad zijn! Wij zijn weer heel benieuwd naar jullie mooie verhalen. Ook een fijne tijd van Piet die had een bruiloft in Oekraïne en daarna gaan ze door naar Roemenië. Veel plezier, het ga jullie goed. lieve groetjes, Piet en Ineke
  6. Anneke:
    Heel veel wandelplezier
  7. Annet en Albert:
    Wij wensen jullie alvast een zeer plezierige wandeltocht.
  8. Annet:
    13 mei 2019
    Heel veel plezier en geniet er van......
  9. Rian:
    Wij wensen jullie vanuit een zonnig Spanje een mooie wandeltocht en zijn nieuwsgierig naar jullie avonturen.
    Jules en Rian
  10. Anne en Sietse:
    13 mei 2019
    Hoi Hannie en Maarten, fijn dat jullie de wandelschoenen weer aan gaan trekken, een welkome afwisseling van de Aarnout die we nu wel gezien hebben, op TV, met zn rondje Noordzee, en we jullie weer kunnen gaan volgen op nieuwe avonturen. Wat een schitterende foto's.
  11. Ineke en Charles:
    14 mei 2019
    Een heel fijne reis gewenst. Wat was het toch leuk in Dieppe, we denken er nog met veel plezier aan. Dit jaar lukt het ons niet om jullie aan het eind op te vangen, helaas. We blijven jullie volgen, zet ‘m op!
  12. Petra:
    Hallo Hannie en Maarten, erg leuk om jullie ervaringen van de prachtige, vermoeiende en avontuurlijke reis te kunnen volgen. Goede reis!!!!
  13. Henk en Ria:
    14 mei 2019
    Wij genieten nog na van een wandelweek en jullie gaan ...weten hoe het voelt 😉
    De schoenen aan, tassen op, alles wat je nodig zit op je rug en hoe ‘licht’ voelt dat op dag vier ...

Quo Vadis .. de vraag die jullie vaak zullen horen ...

In de herfst kwamen we onderweg een spreuk tegen die goed past...
    als je ‘idee’ fantasie blijft kom
    je niet vooruit

Jullie gaan weer ...geniet ervan én alles ligt op loopafstand als je genoeg tijd hebt.

gaan jullie volgen 😉
  14. Jan:
    14 mei 2019
    heel veel plezier en we gaan jullie volgen
  15. Marja en Wil:
    Veel wandelplezier!
    We zijn weer benieuwd naar jullie verhalen en mooie foto’s
    Groetjes
  16. Jasper:
    15 mei 2019
    Lieve papa en mama,

Wederom veel respect voor de avonturiers in jullie. Ik gun jullie een fantastische tocht vol onvergetelijke momenten met elkaar en met wat jullie onderweg tegenkomen.

“Vandaag ben ik gaan lopen
    Omdat dat is wat ik wou
    Ik heb geen idee waarom men zei dat het niet kon
    Zeg liever ga maar
    Dat is leuk en moet je doen