Naar Le Havre.

10 juni 2019 - Le Havre, Frankrijk

Vandaag- maandag 10 juni- een reisdag om van Avranches in Le Havre te komen. Vandaar kunnen we dan onze tocht voor dit jaar voltooien. Het laatste stukje van Le Havre naar Honfleur, waar onze auto staat. Een tocht met nog een uitdaging, vooral voor Maarten met zijn hoogtevrees. We lopen over de Pont de Normandie. In Honfleur blijven we nog een dag om het stadje te bekijken en donderdag weer de snelweg op....naar huis.

Je denkt, een reisdag is saai, maar er gebeurt toch weer van alles.

Je vertrekt uit het hotel en denkt: gisteren hebben we heel erg geklommen om hier te komen, nu alleen naar beneden....blijkt dat je op een verkeerde weg naar beneden loopt, dus omdraaien en weer klimmen. Gelukkig kwamen we er snel achter....

De reis met bus, trein en nog 2 bussen verliep allemaal soepel.

Onderweg nog een verrassing. We werden op weg naar Deauville, in de buurt van een camping, enthousiast toegezwaaid door 2 verdwaalde Nederlanders, één met een gele regenjas en één met een blauwe regenjas....Ben en Jeanne.....In een flits waren ze voorbij, maar we hebben ze gezien....hopelijk kunnen voor jullie gauw de regenjassen uit en kunnen jullie gaan genieten van zon, zee en strand en alles wat het mooie Normandië te bieden heeft.

Kom je aan in Le Havre, snap je niet waarom er zoveel Nederlanders zijn. En dan ga je ook nog oranje shirts, gekke brillen en mutsen zien.....en dan zie je ook nog een grote, oranje dubbeldekker en een interview door SBS 6....ja, natuurlijk, de Nederlandse leeuwinnen spelen morgenmiddag....We hoorden dat er zo’n 20.000 Nederlanders verwacht worden. Een oranje invasie....

Maar, tegen die tijd zijn wij Le Havre al lang weer uit. De laatste dag lopen met de rugzak op. Toch wel gek....

1. Jasper:
    11 juni 2019
    Ik wens jullie een mooie laatste dag en goede terugreis. Weer een prachtige tocht vol met mooie momenten en herinneringen.

Fijn om jullie snel weer te zien!

Liefs
  2. Bart Bouwmeester:
    de laatste lootjes
    fijn maar ook jammer dat het dan weer voorbij is
    maar heerlijk nagenieten os ook leuk
    Tot ziens

bart en Ineke
  3. Fieke de Ridder:
    11 juni 2019
    Het was weer zó leuk om jullie te volgen en van jullie belevenissen mee te genieten ! Goede reis naar huis en daar weer lekker uitrusten !
  4. Petra:
    Veel plezier op jullie laatste wandeldag naar Honfleur, een schattig plaatsje, waar je heerlijk kunt uitrusten op een terras en rond kan dwalen door de straatjes en langs het water.