Nacht in Bordeaux….

11 april 2022 - La Rochelle, Frankrijk

Zaterdagnacht rond 3 uur reed een Flix-bus uit Parijs Bordeaux binnen. Donker en stil. De lantaarns verlichtten de oude huizen en in hun schijnsel de hoge ramen, de grote stenen in een beige gele kleur en de donkere voordeuren.
Was het helemaal stil? Er reden nog wat auto’s. Stappers?? Terug van werk? Ieder op weg in zijn eigen richting, ieder zijn eigen verhaal en achtergrond.
Wij op weg naar het busstation. Voor ons een tussenstation richting La Rochelle, het startpunt voor het vervolg van onze tocht naar Portugal.
Aangekomen op de bestemming, stapten we uit de bus, de donkere, koude nacht in. Het was maar 3 graden.
We liepen langs het uitgestorven station. Geen treinen, geen reizigers, niet die drukte van de gaande en komende mensen, die rennend, bepakt met tassen en koffers op wielen de ene of de andere kant opgingen.
Het was helemaal stil.
Het stemgeluid van de buschauffeur die luid aan het praten was met de passagiers die van hieruit de bus verder namen en hun ticket moesten laten zien, verstomde langzaam.
Een ander geluid diende zich aan, het geluid van ratelende wieltjes van een rolkoffer op de straatstenen, vermengd met snelle voetstappen. Al vlug zagen we degene die erbij hoorde. De man snelde ons voorbij. Moest hij de bus nog halen, waar wij net uitgestapt waren….?
Het was weer stil, op het zoevende geluid na van een ons passerende Segway met 2 mensen erop….
Wij naderden onze bestemming. Ons hotel met vast een heerlijk bed. Om half 4 stapten we het hotel binnen. Wat zullen we lekker liggen…

Met dat bed zat het wel goed.
We hebben heerlijk geslapen en de zondag gebruikt om Bordeaux te ontdekken. Een erg leuke stad waar, mede door het prachtige weer, volop genoten werd in de parken en op de terrassen. Ook nu viel het ons weer op dat zodra je wat zuidelijker komt alles buiten gebeurt. Heerlijk!

En nu is het maandag 11 april.
We zijn inmiddels in La Rochelle.
Morgen gaat de rugzak weer op om verder te trekken in de richting van Portugal. Hoe ver deze keer? Streven is San Sebastián maar we zullen zien. We gaan gewoon op weg….

1. Wilma:
    11 april 2022
    Goede reis. Hoe lang gaan je aan de wandel? Veel plezier.
  2. Arnold Kroeger:
    12 april 2022
    Wat leuk om weer te lezen!

Hele fijne reis en heel veel plezier onderweg.
  3. Rinus en Corry:
    12 april 2022
    Wat fijn dat jullie nu wee de reis weer kunnen vervolgens!
    Heel veel succes en vooral plezier met nieuwe avonturen! Lieve groetjes van ons. 👊😍
  4. Jasper:
    12 april 2022
    Leuk om op deze manier weer een stukje deelgenoot te zijn van jullie avonturen.

Veel plezier en geniet ervan!

Liefs
  5. Jan:
    12 april 2022
    Goede reis! Geniet ervan. Als jullie 29 april in Oviedo zijn lopen we samen naar santiago! :)))))))
  6. Jobje Kamperman:
    12 april 2022
    Jullie zijn dus met het Openbaar Vervoer naar Bordeaux gereisd, een mooi begin van de nieuwe looproute. Gezellig jullie avonturen verder mee te beleven! Wandel ze!
  7. Annet:
    12 april 2022
    Veel plezier en geniet er van, zo reis ik door de mooie verhalen een beetje met jullie mee.
  8. Bart en Ineke:
    Dank en veel geniet momenten toegewenst! Bart en Ineke
  9. Jopie de witte:
    12 april 2022
    Een goede en mooie reis, veel loop genot en hopen op mooi weer.
    Groetjes Jopie.
  10. Ria:
    12 april 2022
    wat fijn … weer aan de wandel, verder gaan waar jullie gestopt zijn maar dan in een ander jaargetijde …
    in het ritme van jullie stappen luister en kijk je om je heen … wensen jullie veel verwonder momenten 😘
  11. Mette:
    12 april 2022
    Lieve opa & oma, mama had het verhaal in bed voorgelezen ik vond het super leuk om naar te luisteren. Ik vind het ook leuk om de foto's te bekijken😁 Dikke knuffel en kus 😘❤️🥰😘❤️🥰
  12. Joyce:
    12 april 2022
    Erg leuk om de voortgang van jullie reis weer te gaan volgen. Goede reis, en volop genieten !!!
  13. Francisca:
    12 april 2022
    Wat ontzettend leuk om jullie weer te volgen en te genieten van jullie belevenissen. Heel veel reisplezier.
  14. Ineke en Piet,:
    12 april 2022
    Zo wat gaat het toch allemaal weer snel en alweer op pad. Mooie avonturen beleven met goed weer en mooie foto’s.Het is weer genieten van jullie mooie verhalen.
  15. Marianne Augustijn:
    13 april 2022
    Weer nieuwe verhalen om naar uit te kijken, leuk! Heel veel wandelplezier toegewenst en een goeie reis vol mooie nieuwe avonturen!
  16. Ben Sorgedrager:
    14 april 2022
    Hoi luitjes…
    Tussen de tuin-werkzaamheden voor ons een ‘rustpuntje’…. even jullie start lezen van jullie nieuwe stapavontuur! Jullie hebben geluk met het weer en we wensen jullie heel veel loopplezier!
    Jeanne en Ben
  17. Anne en Sietse:
    15 april 2022
  18. Joke:
    18 april 2022
    Gelukkig weer op pad..een behouden tocht gewenst.