Thuis en nagenieten van een mooi avontuur.

1 oktober 2021 - Goes, Nederland

Vrijdag 1 oktober:

De rugzakken en de loopschoenen, onze trouwe maatjes, staan weer in de gang. Met lichte weemoed gaan we de rugzakken leegmaken, de schoenen schoonmaken en weer in de kast zetten.

We kijken terug op 3 fantastische weken.

Het bezoek aan Mont Saint-Michel. Het eiland dat we zo lang van afstand gezien hadden. Één brok stenen geschiedenis in het water en dan de weg ernaartoe door de kwelders…. Geweldig.

Het binnenland van Bretagne met boerenbedrijven, akkers, holle wegen en bossen. Maar vooral de uitgestorven stadjes, waar het leven lijkt stil te staan voor de voordeur…

De vissershuisjes op palen zitten gegrift in ons geheugen. Zo uniek. Een manier van vissen die we nog nooit zo gezien hadden.

We voelen nog de stenen en het gruis op het kustpad in Bretagne. Het klimmen en het dalen. De vergezichten over de zee. Het paradijselijke van de stilte van de zwarte rotsen en de baaien met goudkleurig zand.

En dan het strand met de ruimte, de golven, het geruis van de branding. De stilte omdat we daar vaak samen liepen en geen mens tegenkwamen.

De ontmoetingen waar we weer van genoten hebben. Ze komen op je pad, zomaar. Bijzondere mensen met bijzondere verhalen.

Dat maakt het ook zo heerlijk om zo op weg te zijn. ‘s Morgens vertrekken vanuit je slaapplek en nieuwsgierig zijn naar wat de dag weer zal brengen en dan altijd ‘s avonds toch weer een bed. De ene keer wat beter dan de andere keer. Soms zou je ergens best langer willen blijven, de andere keer ben je blij weer verder te gaan….misschien is dat juist wel het avontuur.

Mooi dat we dit weer samen hebben kunnen doen. Samen afzien, maar vooral samen genieten. Iets om dankbaar voor te zijn.

Jullie wil ik bedanken voor het “luisterende, lezende oor”. Jullie leuke en fijne reacties, jullie muziek die we trouw beluisterd hebben en zo mooi gekozen was. Het was fijn om te voelen dat jullie met ons meereisden.

Dit avontuur sluiten we af.
Ik ga zorgen dat mijn knie weer snel betert en dat onze nieuwe plannen volgend jaar weer omgezet worden in een volgende stap onderweg naar Portugal.

Allemaal bedankt en liefs van ons.