Autorally....

2 juni 2018

Vanmorgen, 2 juni, pas om 9 uur wakker.....inmiddels had de ”bakker” brood voor ons klaar gelegd op de gang. Ontbijt hadden we op onze kamer....ons ontbrak aan niets....

Wat een pech....ik wilde koffie zetten en stootte mijn “tweede teen” tegen een onopvallende deurstopper van ijzer, maar hij zat er wel degelijk....au, au, au....!!!!

Tas ingepakt en om 11 uur vertrokken.

Vreemd om niet richting strand te lopen. We gingen juist landinwaarts.....waarom? In het weekend was het niet mogelijk om aan de kust te slapen. Dus, andere route gekozen....

Nog even een kerkje binnen gelopen en een kaarsje gebrand voor allen die ons lief zijn.

De nieuwe route was geen straf, want het was een mooie route door weilanden en velden....prachtige klaprozen...wat zijn het toch prachtige bloemen, zo fragiel en kwetsbaar. Een regenbui kan ze ”breken”, maar ze bloeien overal, zelfs langs een grote weg, waar wij vergeten om om ons heen te kijken...

Nog wel een stukje door het zand. Ik zag sporen in het zand en mijn gedachten gingen naar het strand....hoe we zelf ons spoor maakten, stap voor stap. Hoe we soms in het spoor van een ander liepen, omdat diegene het juiste pad al gevonden had....en waarom zou je dit dan niet volgen....

Door de bossen en het open veld zagen we ineens borden, “interdit pietons....” wat was er aan de hand?  Nog eens gekeken, er stonden allemaal hekken en er waren hier en daar linten gespannen....we zagen ook strobalen in bochten liggen.... en wij maar lopen....tot we iemand zagen en eens vroegen wat er ging gebeuren....vanmiddag was er een autorally en rond 3  uur werd alles afgezet....

Hoe kunnen ze het verzinnen....op onze looproute van vandaag. Weg rust.... Zat niets anders op dan de pas er maar weer in...gingen we weer... op de loop voor iets wat we voor wilden blijven....

En het lukte.....we kwamen op een pad, waar de rally niet langs zou kunnen komen...tijd om even op adem te komen...

Ik zei nog “ we stoppen maar iets verder dan die stinkende koeienmesthoop”....maar, wat gebeurde....komt er een enorme trekker met een geweldige karrenvracht “stront” aanrijden....wie kan het bedenken...vlak voor onze neus uitgestort....Omdat ik geleerd heb, dat mest een gezonde lucht is, en mijn moeder altijd zei “neem een snuifje” hebben we ons yoghurtje toch daar maar opgedronken. We hadden onze rugtassen net even afgedaan....

Nog 4 km lopen en toen liepen we Rue binnen, een oud stadje met een rijke geschiedenis. Vroeger lag het aan het water en had het een belangrijke handelsfunctie in vis, kaas en wijn....(dat Gort hier nog niet geweest is....). Ook had het in de middeleeuwen een functie als pelgrimsoord, omdat er een kruis was aangespoeld.

Stadje bewonderd en ons hotel opgezocht.....knusse kamer met veel hoekjes....uitkijken dus met mijn teen, want die is super blauw....nu lekker mijn teva’s aan en morgen zien we wel weer....

We zitten nu op terras achter het hotel in het zonnetje....

Morgen lopen we naar Le Crotoy, waar we de stoomtrein naar St- Valerie-sur-Somme nemen.

Daar blijven we 3 nachten in een B&B slapen. Stiekem kijken we er al naar uit....even lekker bijkomen....

Gros bisous....😉

P.s. Foto’s en video komen vanavond.....