Een dag Saint-Nazaire

20 september 2021 - Saint-Nazaire, Frankrijk

Maandag 20 september.

Een prachtige dag om Saint-Nazaire te verkennen.

Na de haven, altijd leuk, het strand op en heerlijk langs het strand gelopen. De geur van de zee, het geruis van de branding, het zand onder onze voeten. Wat hebben we er van genoten. Heel opvallend vonden we de huisjes op palen met kruisnetten er aan om te vissen. Bij eb hangen ze omhoog. Bij vloed laten ze ze zakken. Ook de huisjes zelf staan bij vloed in zee. Dit vissen met kruisnetten hadden we ook in de haven gezien, vanaf de pier.

Toen de kust ging stijgen en het strand plaats maakte voor rotsen, konden we niet meer over het strand lopen en hebben we een stuk van het kustpad gelopen. Het pad dat om de punt van Bretagne heen loopt. Zou ook een prachtig pad geweest zijn, maar te ver voor ons, te veel kilometers. Het is een druk belopen pad. Vandaag veel wandelaars tegengekomen. Wat een verschil met het binnenland van Bretagne. Daar liepen we vijf uur zonder iemand tegen te komen.
We zijn blij dat we toch ook dit stukje Bretagne nog gezien en gelopen hebben.

Was het in de middag bewolkt, in de loop van de middag werd het weer helemaal helder en hebben we tot lang van het strand genoten….

Morgen gaat de rugzak weer op, met de taxi over de brug van St. Nazaire (want te gevaarlijk om er overheen te lopen en er rijden in dit seizoen geen bussen meer over) en dan verder naar het zuiden.

De foto’s van vandaag onderschrijven zeker de prachtige dag….

1. Annet:
    20 september 2021
    Zo leuk om te lezen...de foto's zeggen alles.
  2. Jobje Kamperman:
    21 september 2021
    Waauw! Dit is een dag met een gouden randje en wij genieten weer mee van de prachtige foto's!
    Wat bijzonder mooi die vishuisjes!
  3. Jan Heuij van den:
    21 september 2021
    ha hannie en maarten. weer leuk om te lezen hoe jullie stap voor stap naar Portugal gaan. mijn broer en ik nemen morgen gewoon het vliegtuig naar porto. dan wel weer lopen naar Santiago. geniet van jullie reis
  4. Rian:
    Ik reis met jullie mee. Wat schrijf je mooi Hanny. Goede reis verder.
  5. Bart en Ineke:
    21 september 2021
    Dank weer voor een mooi verhaal en heerlijke foto's.
    Ja het is daar echt prachtig! Wij wandelden ooit het bijna zuidelijkste puntje -het schiereiland Crozon -rond.......
    Alvast gefeliciteerd Hannie.......we wensen je een feestelijke 70ste verjaardag met mooi weer en evenzo mooie wandeling!
  6. Rinus en Corry:
    22 september 2021
    Wat een bijzondere dag vandaag! 70 worden in Frankrijk!! Proficiat Hannie een een hele mooie verjaardag 🎉🥂🍾🥂🎉
    Geniet vooral deze dag van jullie saampjes en jullie prachtige reis!
    Hopelijk nog veel mooie jaren erbij.
    Liefs van ons 😘
  7. Anneke:
    22 september 2021
    Hoi Hannie. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je een hele fijne dag en veel wandel plezier
  8. Ben Sorgedrager:
    Hoi lieve vrienden...
    70 worden en dat in La Douce France... wie wil dat nu niet?!?
    En dat in de vrije natuur, lopend, soms puffend, een petit pain, een bakje leut (daar is geen frans woord voor denken we...) kortom genieten van het ruige Bretagne!
    Hanny van harte met je verjaardag, we nemen er vanavond een wijntje!
    Maarten hoe voelt dat, 70 jaar, en zo fief... en lief!