De rugzakken weer op……

28 augustus 2023 - Porto, Portugal

Zondag 27 augustus 2023

Het is op dit moment 21.00 uur en we zitten in de lucht.
Op weg naar Porto. De plek waar we vorig jaar geëindigd zijn.

Vandaag is het laatste stuk van onze looptocht richting het zuid west puntje van Portugal begonnen.
Weer heel benieuwd hoe de komende weken zullen zijn. Wat zullen we de komende weken ervaren?

We hebben er veel zin in, maar het is ook best wel weer spannend.
Op welke plekken komen we, hoe zal het lopen gaan, hoe zijn de natuur in het binnenland, de zee en de stranden, de stadjes, de steden, de cultuur en de mensen……?

Al vliegend lieten we steeds meer van Nederland achter ons. Het Westland, Zeeland met al het water…
En niet alleen het land, ook de mensen.
Onze kinderen en kleinkinderen, die ons hun liefde hebben meegegeven.
We nemen ze mee in ons hart, maar hen niet alleen.
Er zijn vrienden om ons heen, die we in gedachten meenemen.
We hebben vanavond de donkere wolken gezien, máár ook de zon, die achter de wolken scheen….

Porto, daar start onze tocht.
En hoe komen we dan bij dat uiterste zuid west puntje?
Van Porto tot Lissabon gaan we “treinen” en lopen, voornamelijk langs de kust.
Onder Lissabon start onze looproute, de Rota Vicentina, een route van zo’n 230 kilometer.
Deze gaat deels langs de kust en deels door het binnenland en belooft heel mooi te worden.

Kortom, we gaan er weer voor!

1. Jobje Kamperman:
    28 augustus 2023
    Deze foto verdient al de schoonheidsprijs, dit belooft veel moois!
  2. Annet:
    28 augustus 2023
    Goedemorgen, heel veel plezier. Het zal vast een mooie reis worden, lekker genieten... ik kijk al uit naar je volgende verhaal....
  3. Ria:
    28 augustus 2023
    geweldig dat jullie weer verder reizen … een spiritueel gezegde dat wij meekregen op onze reis

“Haast je niet, des te eerder zal je je doel bereiken”

geven wij graag aan jullie door … GENIET van al het moois dat jullie gaan zien én beleef het !
  4. Anja:
    28 augustus 2023
    Veel plezier, geniet er van.
  5. Anneke:
    28 augustus 2023
    Heel veel wandelplezier en doe voorzichtig liefs
  6. Marja en Wil:
    28 augustus 2023
    Jullie gaan vast weer hele mooie herinneringen maken, veel plezier!
  7. Ben Sorgedrager:
    Hoi lieve mensen!

We wensen jullie een mooie wandelreis!
    Geniet er van en let goed op elkaar en op jullie ongetwijfeld mooie omgeving!
    We zijn trouwens ook weer op reis naar ons vertrouwde en geliefde omgeving in Frankrijk.
    Liefs Jeanne en Ben
  8. Joke:
    28 augustus 2023
    Weer een geweldig avontuur. We wensen jullie een behouden reis.
  9. Rinus:
    28 augustus 2023
    Veel succes op deze mooie tocht langs een geweldige kust!
  10. Cobi:
    28 augustus 2023
    Ik wens Julie een Hele mooie Reis. Geniet er van.
  11. Bart en Ineke Bouwmeester:
    28 augustus 2023
    Dit wordt jullie mooiste trip door een prachtig land en prachtige mensen. En gelukkig lijkt het dat de temperatuur jullie welgezind is. Genieten maar
  12. Anne en Sietse:
    28 augustus 2023
    een mooie reis gewenst van ons, ga weer trachten er passende muziekjes bij je verslagen te plakken. Dacht dat deze klassieker wel kon, https://www.youtube.com/watch?v=Pbn6a0AFfnM
  13. Ineke en Piet,:
    28 augustus 2023
    Hanny en Maarten, jullie zullen weer veel genieten van de mooie omgeving en de prachtige reis.😘 Het ga jullie goed.
  14. Joyce:
    29 augustus 2023
    Een mooie reis, en geniet volop van jullie wandeltocht !
  15. Piet:
    29 augustus 2023
    heel veel plezier bij het vervolg van jullie ondernemende reis.
  16. M.Wolf:
    31 augustus 2023
    Mooi en stoer dat jullie weer verder gaan, veel plezier en goed weer! Lieve groet! Maggy
  17. Mirjam:
    31 augustus 2023
    Voor jullie de start van het laatste stuk wandelen.. Voor ons de start van het lezen van jullie laatste reisverhaal, ook weer aan 'avontuur' op zich..
    Ik ga jullie volgen, lieve pap en mam. Nogmaals heel veel plezier en zorg goed voor elkaar.
    Veel liefs van mij (Mirjam) en van Marc en de kinderen.